Informácie uvedené v tejto časti majú za cieľ ozrejmiť Vám, naše rozhodovanie sa pri určovaní poradia pacientov.
Vo všeobecnosti platí, že sú objednaní pacienti vybavovaní podľa poradia, v ktorom sa dostavili do čakárne . Sú však situácie, kedy poradie musíme upraviť pre príchod akútneho pacienta, pre potrebu odberu biologického materiálu, ktorého prevzatie laboratóriom je časovo limitované a podobne ....
Náhodných neobjednaných pacientov sa snažíme vtesnať medzi objednaných.Ak by sme aj týchto brali podľa poradia ako sa dostavili , stratilo objednanie sa na deň zmysel.
Verte, že aj pre nás je pokojná atmosféra v čakárni a spokojný pacient - klient, základným cieľom a predpokladom pohodovej atmosféry v práci . Platí však pravidlo, že každý "spokojný uprednostnený pacient" vygeneruje v čakárni ďalších (takmer vždy všetkých ostatných) nespokojných , preto si myslíme že objasniť niektoré situácie môže byť len prínosom .
Našou snahou je manažovať poradie tak, aby sme čo najefektívnejšie využili ordinačnú dobu pričom do našej práce vstupujú často nepredvídateľné okolnosti najmä vo forme akútnych prípadov, ktorých počet v danom dni ako aj čas príchodu nie je možné vopred odhadnúť.
Prvou kategóriou je predpokladaná závažnosť stavu
-
posúdenie závažnosti stavu je objektívne vtedy, ak Vás pošle obvodný lekár, ktorý Vás vyšetril a po zhodnotení stavu nám telefonicky oznámi, že za 5 minút nám zaklope pacient XY a jeho stav vyžaduje okamžité ošetrenie . V tomto prípade, Vás čakáme s "otvorenými dverami" .
-
Označenie „statim“ na žiadanke obvodného lekára znamená, že pacienta nemáme objednávať na neskorší termín ( nasledujúce dni) . Ak je žiadanka statim staršia ako 2-3 dni stráca už svoj hlavný zmysel
-
Žiadanka neoznačená "statim" znamená, že sa jedná o žiadosť o objednanie na vyšetrenie na bežný, voľný termín.
-
Pokiaľ posudzujete „akútnosť“ stavu sami, (bez vyšetrenia obvodným lekárom) je dobré telefonicky skonzultovať situáciu, aby sme pri príchode do čakárne už vedeli ako sa zariadiť . Paradoxné je, že podľa našich skúseností ťažšie prípady si často ticho sadnú a ani sa neohlásia sestričke pokiaľ nepríde na nich poradie a naopak najagresívnejšie sa dožadujú prednosti pacienti v lepšom zdravotnom stave alebo takí, čo prišli "len na predpis liekov" alebo "len sa chcú poradiť" . Kedy sme naozaj oprávnení predpísať lieky bez vyšetrenia nájdete tu ...
-
Osobitnou kapitolou sú deti do jedného roka a deti so zdravotným postihnutím, ( imobilné, autistické deti ... ) ktoré sa snažíme uprednostniť z pochopiteľných dôvodov .
V záujme plynulosti práce aj podľa predpokladanej časovej náročnosti ošetrenia......
-
Jednoducho povedané, jednotlivých pacientov ( časové bloky, ktoré si vyžaduje ich ošetrenie ) sa snažíme vyskladať tak, aby vznikali minimálne prestoje, čo je niekedy sprevádzané zmenou prirodzeného poradia :
Iste ste zaregistrovali, že niektoré úkony sú „rozdelené“ - napríklad testy sa najprv nanesú na ruku a odrátavajú o 15-20 minút, spirometria po inhalácii liekov na roztiahnutie priedušiek sa realizuje s určitým časovým odstupom od aplikácie lieku, pričom v tomto „medzičase“ sa snažíme zrealizovať úkony, ktoré sa dajú „stihnúť“ . Ak je napríklad po nanesení testov v poradí pacient na vstupné vyšetrenie a hneď po ňom pacient na kontrolné vyšetrenie je jasné, že v prípade striktného dodržania poradia by sme museli prerušiť vstupné vyšetrenie ( do 15 minút ho nestihneme ) zavolať pacienta na odrátanie testov vyhodnotiť testy a až potom dokončiť vstupné vyšetrenie . To prináša jednak pendlovanie pacientov dnu a von z ambulancie, ale najmä narušenie kontinuity medicínskeho uvažovania keď „skáčete“ z jedného problému do druhého čo znižuje kvalitu poskytovaného ošetrenia . Preto považujeme za lepšie v čase do odrátania testov zrealizovať výkony, o ktorých sa dá predpokladať, že nie sú časovo náročnejšie ako čas, ktorý máme k dispozícii ( podanie injekcie, krátka kontrola ...) a potom v jednom neprerušenom časovom bloku sa venovať nasledujúcemu pacientovi.
-
V prípade uvedenom vyššie môžeme postupovať aj tak, že striktne dodržíme poradie a čakáme do dorátania testov a po tomto úkone budeme v „dodržanom“ poradí pokračovať. Výsledkom však bude celkovo zvýšený čas čakania na ošetrenie.
|